Kontakta oss eller bli kontaktad

Support/felanmälan service

Tel: 08-528 096 00 (Stockholm)

Tel: 0771-18 88 08 (Övriga Sverige)

Mail: service AT dsolution DOT se

Beställning av förbrukningsmaterial för serviceavtalskunder

Tel: 08-528 096 00 (Stockholm)

Tel: 0771-17 88 08 (Övriga Sverige)

Beställning av kontorsmaterial och övrig förbrukning

Mail: order AT dsolution DOT se

www.dsolution.kontorsbutik.se

DSolution Group AB

Drivhjulsvägen 26
126 30 Hägersten
info AT dsolution DOT se
Hitta oss på Google Maps

Kontaktinformation Östergötland

Beställning av förbrukningsmaterial serviceavtalskunder

Beställning av förbrukningsmaterial

forbrukning AT xerox-partner DOT com

Felanmälan service

DSolution Östergötland AB

Vigfastg. 6
Norrköping: 011-400 13 54
info AT xerox-partner DOT com
Hitta oss på Google Maps

DSolution förstärker erbjudandet genom förvärv av Advit

Stockholm den 16 december 2016

För att öka sin kompetens och förbättra sitt kunderbjudande inom it har DSolution förvärvat konsultföretaget Advit. Enligt DSolutions vd Fredrik Snickars är affären både logisk och
naturlig, efter närmare två års nära och framgångsrikt samarbete med Advit.

DSolution har utvecklat sitt erbjudande avsevärt de senaste åren. Från att ha varit en av Sveriges största återförsäljare av copyprint-lösningar, till att erbjuda det mesta som behövs på
en modern arbetsplats. Idag säljer företaget produkter och helhetslösningar inom sex olika affärsområden; dokumenthantering, kontorsmaterial, kaffe & paus, telefoni, konferens samt it.

– Vi är sedan länge Nordens största återförsäljare av Xerox-produkter för dokumenthantering, och har utifrån vår stora kundbas och våra goda kundrelationer framgångsrikt lyckats bredda vårt erbjudande. DSolution ska alltid vara proffs på det vi
erbjuder. Genom förvärvet av Advit ökar vi vår inhouse-kompetens inom it avsevärt och blir en unik leverantör i vårt kundsegment, berättar DSolutions vd Fredrik Snickars.

Med Advit blir DSolutions erbjudande mer komplett och det finns flera positiva synergier. Dagens avancerade maskiner för copyprint har blivit mer digitaliserade, vilket gör att it-miljön och dokumenthanteringen snabbt växer ihop. De båda företagens kunder kan nu också bearbetas med nya och starkare helhetserbjudanden. Allt fler kunder uppskattar att ha en
leverantör och en huvudsaklig kontaktperson, som verkligen kan deras verksamhet och behov.

Advits medarbetare har gedigen erfarenhet och kunskap om moderna it-lösningar, till exempel molnbaserad teknik. Företaget har fokuserat på infrastruktur och tjänster för små och medelstora företag – ett segment man ska fortsätta arbeta med inom ramen för DSolution.

– Det känns helt rätt i magen. Vi från Advit får en större och starkare plattform, och kan bidra med vår kompetens i ett företag som har samma syn som vi på både kunder och medarbetare. Båda företagen lever enligt filosofin att det i slutänden inte främst
handlar om produkterna, utan om relationer, förtroende och galet bra service, säger Per Johansson, tidigare vd på Advit och numera affärsutvecklare på DSolution.

Förvärvet gjordes i november till en köpeskilling som inte kommuniceras externt. Arbetet att införliva Advits verksamhet i DSolution har påbörjats och man arbetar idag från samma kontor.

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Snickars
Vd, DSolution
fredrik.snickars@dsolution.se

Per Johansson
Affärsutvecklare, DSolution
per.johansson@dsolution.se

DSolution erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster för moderna arbetsplatser. Våra kunder får en helhetsleverantör med en huvudsaklig kontaktperson. De kan fokusera till hundra procent på sin kärnverksamhet och lugnt lita på att vi levererar lösningarna de behöver i sin vardag.
Läs mer på www.dsolution.se