Kontakta oss eller bli kontaktad

Kontaktinformation

Support/felanmälan service

Tel: 08-528 096 00 (Stockholm)

Tel: 0771-18 88 08 (Övriga Sverige)

Mail: service AT dsolution DOT se

Beställning av förbrukningsmaterial för serviceavtalskunder

Tel: 08-528 096 00 (Stockholm)

Tel: 0771-17 88 08 (Övriga Sverige)

Beställning av kontorsmaterial och övrig förbrukning

Tel: 08-528 096 00

Mail: order AT dsolution DOT se

www.dsolution.kontorsbutik.se

DSolution Group AB

Drivhjulsvägen 26
126 30 Hägersten
Tel: 08-528 096 00
Fax: 08-528 096 01
info AT dsolution DOT se
Hitta oss på Google Maps

Kontaktinformation Östergötland

Beställning av förbrukningsmaterial serviceavtalskunder

Tel: 013-465 34 40

Beställning av förbrukningsmaterial

Tel: 013-465 34 40
forbrukning AT xerox-partner DOT com

Felanmälan service

Tel: 013-465 34 40

DSolution Östergötland AB

Vigfastg. 6
582 78 Linköping
Tel: 013-465 34 40
Fax: 013-31 28 00
Norrköping: 011-400 13 54
info AT xerox-partner DOT com
Hitta oss på Google Maps

DSolution expanderar vidare – söker junior IT-support

Om dig

Du har tidigare erfarenhet från telefonsupport och en vana att hantera människor över telefon och guida dem på ett pedagogiskt sätt. Tidigare arbete ex. på ett callcenter utomlands är ett plus. Du har en hög social förmåga som vi värdesätter mer än djupgående teknisk kunskap. Du klarar av ett högt arbetstempo och motiveras av mycket eget ansvar.

Kunskap inom nedan områden är ett stort plus:

-Microsoft OS ex: Windows 7, Windows 8 samt Windows 10 och viss kunskap inom Mac OS, även önskvärt med erfarenhet av äldre OS så som t ex Windows XP / Windows Vista
-Förståelse för Microsoft Terminal server / Remote Desktop
-Behöver inte kunna installera en RDP-server men behöver förstå hur det fungerar med anslutning mot en RDP-miljö och t ex hantering av installation av program i en RDP-miljö
-Grundläggande nätverkskunskaper – skillnad mellan lan / wan och innebörden av vpn / wlan / vlan
-Grundläggande kunskap gällande server OS så som Windows server 2008 / 2012 / 2016
-Kunskap av felsökning / installation Microsoft Office 2010 till 2016
-Kunskap felsökning/installation antivirus
-Enklare kunskap kring backuphantering

Dina arbetsuppgifter

I din roll som IT-support på vår helpdeskavdelning kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem såsom enklare dator/nätverks och skrivarproblem över telefon, remote eller via mail. Du kommer att arbeta en hel del med Office 365 genom att bland annat skapa konton och hantera behörigheter. Vid behov och om/när du har rätt kompetens så sker även support på plats hos kund av dig.

Om oss

DSolution är ett expansivt och säljdrivet bolag som haft en positiv tillväxt sedan starten 2005. Vi omsätter 140 000 000 kr och är 50st medarbetare. Med en komplett produktportfölj och verklig förståelse för våra kunders verksamhet, levererar DSolution hållbara och konkurrenskraftiga lösningar och produkter från 6st affärsområden. Bolaget har en stark entreprenörskänsla men också en familjär stämning. Nu erbjuds du möjligheten att få vara med och utveckla en verksamhetsgren i ett framgångsrikt bolag. Då företaget ständigt expanderar finns det goda möjligheter till att avancera. Du arbetar tillsammans med andra drivna och kompetenta kollegor som gjort DSolution till ett framgångsrikt företag.

Vill du bli en av oss?

DSolution levererar idag långsiktiga lösningar/produkter inom 6 olika affärsområden:
-IT
-Dokumenthantering
-Telefoni
-Konferenssystem
-Kontorsmaterial
-Kaffe & pauslösningar

Ansökningar behandlas löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag
(2017-08-31).

Skicka din ansökan via e-post. arbetsansokan@dsolution.se
Ange referens IT-support i ämnesraden.