Kontakta oss eller bli kontaktad

Dsolution

Mail (service/support): service@dsolution.se

Mail (övriga ärenden): info@dsolution.se

Dsolution Östergötland

Mail (service/support): support.ost@dsolution.se

Mail (övriga ärenden): info.ost@dsolution.se

Anders Brismo ny vd när DSolution gör rockad

DSolution, ledande leverantör av kontorslösningar och Nordens största återförsäljare av Xerox-produkter, gör en rockad i styrelse och ledning inför nästa fas i bolagets utveckling. Ordförande Anders Brismo blir vd och nuvarande vd Fredrik Snickars axlar rollen som arbetande styrelseordförande med fokus på affärsutveckling.

Den 1 juni tillträder Anders Brismo, tidigare styrelseordförande i DSolution, som vd i bolaget. Tidigare vd Fredrik Snickars intar samtidigt rollen som arbetande styrelseordförande. DSolutions ägare bedömer att positionsbytet kommer att gynna bolaget på flera sätt.

Fredrik Snickars var med och grundade DSolution för 13 år sedan och har framgångsrikt lett bolaget sedan 2005. Med sin långa branscherfarenhet och stora kontaktnät fortsätter han som arbetande styrelseordförande, med ansvar för förvärvsstrategier och
etableringsplanering.

Anders Brismo har gedigen vd-erfarenhet från olika branscher och har varit DSolutions styrelseordförande sedan 2014. Anders har tidigare lett företag inom både kontorslösningar, it och telekom – såväl i Sverige som internationellt. Hans förmåga att kunna hålla ihop och driva arbetet inom kundnöjdhet, teknikutveckling och marknadsfrågor gör honom väl lämpad att leda nästa tillväxtfas för DSolution.

– Jag har jobbat med utveckling av företag i hela mitt yrkesliv. DSolution har gjort en fantastisk resa hittills och det ska bli kul och spännande att operativt få leda Sveriges bästa leverantör av helhetslösningar för kontor. Vår övertygelse är att min bakgrund och personlighet ska passa den fas som DSolution står inför idag, säger Anders Brismo.

DSolution har under de senaste åren utvecklat och breddat sitt erbjudande avsevärt. En av
Sveriges största återförsäljare av copyprint-lösningar erbjuder idag nästan allt som behövs på en modern arbetsplats. Företaget levererar produkter och lösningar till tusentals kunder runt om i Norden inom sex olika affärsområden; dokumenthantering, it, telefoni, konferens, kontorsmaterial samt kaffe & paus. DSolution har kontor i Stockholm, Norrköping och Linköping, men verkar framgångsrikt i hela Sverige och Norden.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Brismo                                                               Fredrik Snickars
VD, DSolution                                                                Styrelseordförande, DSolution
070-650 04 13                                                               070-775 54 50
anders.brismo@dsolution.se                                 fredrik.snickars@dsolution.se

DSolution erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster för moderna arbetsplatser. Våra kunder får en helhetsleverantör med en huvudsaklig kontaktperson. De kan fokusera till hundra procent på sin kärnverksamhet och lugnt lita på att vi levererar lösningarna de behöver i sin vardag. Läs mer på www.dsolution.se